Sidevisninger i alt

fredag den 30. april 2010

Persille helved!

Jeg lavede i denne uge, en rigtig lækker, forårs menu. Det smagte så godt :)

Persille mørbrad m/ skrubbede kartofler, råmarinerede gulerødder og persille dyp.

Først skrubbede jeg nye kartofler, så de kunne koge, mens de andre ting blev færdige.

Svinemørbrad:
Jeg pudsede en svinemørbrad, så den var fin og lækker, der blev drysset med salt og peber. Den fik en lyn bruning, på grillpanden, og derefter op i et fad. Oven på mørbraden lagde jeg små klatter af persille/hvidløgssmør, og frisk persille. Så kom deni ovnen til stegetermometeret bippede ved 65 grader.


Og i færdig, hvilende tilstand, jeg lod den hvile i 10 minutter


Imens mørbraden var i ovnen, lavede jeg marinerede gulerødder:

5 gulerødder skrælles, og skrælles derefter i lange spåner. Et lille rødløg, blev hakket meget fint, det vendes sammen, og der laves en dressing af: Rapsolie, salt, peber og persille. Det trækker i 10-15 minutter, vendes rundt og voila.


Til sidst skulle der laves persilledyp:
Cremefraiche 18 % - en masse persille, citronsaft, salt og peber røres sammen, og stilles koldt til servering.

Mmmh!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar