Sidevisninger i alt

tirsdag den 4. maj 2010

Pasta cabonara

Hvis der er noget jeg elsker, så er det den Pasta cabonara, som man kan købe på restaurant Firenze i Kerteminde. Men da vi bor i Århus, så er det jo ikke liiige der, man slår forbi, når lysten opstår.

Så derfor besluttede jeg igår, at lave det selv. Og mums, det var godt! En kæmpe portion, så der var til 2 dage :)

Jeg brugte en stor stegegryde og en stor gryde til pastaen :)

Vandet til pastaen, sættes over. Jeg brugte 500 gram tørret spaghetti.

I stegegryden, ristede jeg et kvart hvidløg, et kvart, finthakket løg, ristede det ganske let, i med 3 pakker bacon i tern. Brune, brune, brune :)

Kog pastaen al dente. - dryp den godt af :)

I en skål røres der meget let, en ½ liter piskefløde, 2 past. æggeblommer, 2-3 spsk friskrevet parmesan, salt og peber, det hældes over baconen, og i det samme vendes pastaen rundt, vende, vende, vende, rundt.

Også er det spisetid :)

Jeg serverede med en tomatsalat, ristede balsamicobønner, og ciabatta gnedet med hvidløg og olivenolie. Og mmmmmh, og det smagte også dejligt dagen efter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar